شرکت آریا رهپویان آپادانا

شرکت آریا رهپویان آپادانا تولید کننده تجهیزات اداری و خانگی تاشو شامل انواع میز تاشو ، صندلی تاشو ، میز نماز تاشو و میز غذاخوری

شرکت آریا رهپویان آپادانا

شرکت آریا رهپویان آپادانا تولید کننده تجهیزات اداری و خانگی تاشو شامل انواع میز تاشو ، صندلی تاشو ، میز نماز تاشو و میز غذاخوری

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

ارتفاع صندلی و سن افراد

جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۴۱ ب.ظ

جدول رابطه ارتفاع صندلی و سن افراد

هر روز به تعداد کسانی که از درد کمر شکایت دارند، اضافه می‌شود

در این بین کمتر کسی به عامل مهم آن یعنی عدم رعایت کامل استاندارد در انواع میز و صندلی‌های مصرفی توجه دارد.

متاسفانه یکی از مواردی که در کشور ما رعایت نمی‌شود، تناسب اندازه میز و صندلی با سن و قد افراد است. عدم رعایت این مهم و صرف زیبایی و ظاهری وسوسه‌انگیز، انواع مشکلات کمردرد، پادرد و گردن‌درد، کاهش کارایی افراد و هزینه‌های سنگین درمانی را در طول زمان، به دنبال دارد.

به جز طرز نشستن،‌ نحوه خوابیدن، نوع راه رفتن و نوع کفش انتخابی نیز در میان ما کاملا استاندارد نیست. حتی آموزش‌های لازم به افراد برای اصلاح کردن این سبک از زندگی هم کمتر دیده می‌شود.

این مسئله در تمام سنین به خصوص در کودکان که ستون فقرات نرم‌تری دارند و ساعات نه چندان کمی را در مدرسه صرف یادگیری می‌نمایند از یک سو و در افراد بزرگسال که در محیط کار مدام با کامپیوتر در ارتباطند و زمان بیشتری صرف نشستن می‌کنند، از سوی دیگر دارای اهمیت است.

 

 

با انتخاب اندازه صحیح میز و صندلی، ضمن سلامت ستون‌فقرات، سطح تمرکز در مدارس و محیط‌های آموزشی نیز افزایش می‌یابد.

در واقع نشستن روی صندلی‌های غیراستاندارد باعث فشار روی ستون مهره کمری و پشتی شده و در درازمدت سبب تخریب و آرتروز ستون مهره‌ها می‌شود.

ارتفاع میز و صندلی از سطح زمین باید به گونه‌ای باشد که کف پا روی سطح زمین قرار بگیرد و بر آن تقریبا عمود باشد.

طول نشیمنگاه صندلی مهم و باید متناسب با طول ران باشد، در غیر این صورت باعث خم‌شدن زانو شده و فرد از پشتی صندلی فاصله می‌گیرد که ‌این با اصول استاندارد سازگار نیست.

وجود زیرپایی در حین نشستن پشت میز ضروری است.

راست نشستن بیش از حد باعث درد در ستون مهره‌ها و عضلات کمر می‌شود. پس اگر مدت طولانی از صندلی استفاده می‌کنید، باید زاویه نشیمنگاه و پشتی ثابت بماند تا کمترین فشار به ستون مهره کمری وارد شود.

ارتفاع میز و صندلی چقدر باید باشد؟

جدول زیر تناسب ارتفاع میز و صندلی را با سن افراد در شش سایز مختلف نشان می‌دهد. هنگام خرید این اندازه‌ها را به یاد داشته باشید. 

سن (سال)

4-3

6-4

8-6

11- 8

14-11

14+

ارتفاع میز (میلی‌متر)

   460

530

590

640

710

760

ارتفاع صندلی (میلی‌متر)

260

310

350

380

430

460

 منبع: همشهری آنلاین- ندا شریف


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی